úterý 16. září 2014

Těhotenské nezbytnosti - Pregnant woman must haves

Tak 9 měsíců těhotenství uběhlo jako voda a už máme náš uzlíček doma. Rozhodla jsem se shrnout, co všechno mi během těhotenství a šestinedělí ulehčilo život.




Porodnické kalhotky  - Jo, jsou vrcholem sexy vzhledu... Upřímně, vypadají jako síťka na brambory sešitá dohromady se třema dírama... Když jsem je viděla poprvé, tak jsem si říkala, že tohle fakt nikdy. Koupila jsem si vzhledově přijatelnější variantu jednorázových kalhotek z DM (tuším, že je to značka Jessa). Ty měly jen ve velikosti 44, ale tak co, kdyžtak mi budou trochu větší. Houby houby zlatá rybko, ona velikost 44 byla ve skutečnosti velikost tak XS, prostě jsem je nenatáhla výš než ke kolenům. Takže jsem byla ráda za tuto sexy variantu. Jsou fakt pohodlné, drží na místě všechno co mají a nikdy neškrtí. Používala jsem je v porodnici i první týden doma, pak jsem přešla na své tradiční bavlněné spodní prádlo.



Porodnické vložky Batist Flower - bylo na ně doporučení na každém fóru pro těhotné, které jsem navštívila. A asi právem, dávali je i v porodnici. Podobně jako u kalhotek výše, na první pohled máte chuť je vrátit. Jsou obrovské - dlouhé, tlusté, bez křidélek a lepícího proužku. Prostě nic z toho, co hledám u normálních vložek tady nenajdete. Ale svou funkci splnili, tak jako kalhotky jsem je nosila i nějakou dobu doma. V porodnici jsem spotřebovala 1 a půl balení za 4 dny, měla jsem nakoupené 3 balení, takže jsem je dopoužívala všechny.



Masážítko LUSH Therapy - voní nádherně po levanduli, což je hlavní plus. Prý je vhodné pro těhotné, proto je tam ten "pupíček" :-) Každopádně jsem s ním mazala břicho, stehna a zadek, jako takovou variantu k olejíčku. Protože ta vůně je prostě boží. Je dost mastný, chce to natřít a vmasírovat, ale nenechává fleky na oblečení. 


Olej proti striím Babylove Mama - za velmi příznivou cenu mi vydrželo toto balení skoro celé těhotenství. Došel mi zhruba týden před termínem, takže jsem ho nahradila kokosovým olejem. Celkem rychle se vstřebává, nezůstávaly po něm stopy na oblečení a na břiše se mi neudělala jediná strie.


Kojící čaj Weleda - nevěřila jsem tomu, dokud jsem to nezkusila. Tenhle čaj mi pravděpodobně nastartoval tvorbu mléka, takže jsme po odchodu z porodnice mohli plně kojit. Doporučila mi ho spolupacientka na pokoji a já jí moc děkuju. Je sice trochu dražší (za 20 sáčků dáte 140 Kč), ale věřím tomu, že funguje. Pila jsem ho 3x denně, a od druhého dne jsem měla mlíka na rozdávání. Když mi došel, tak jsem přešla na čaj Teekane Mother and child, který jsem měla nakoupený předem a taky není špatný. Chuťově jsou na tom podobně a na rozdíl od čaje pro těhotné mi fakt chutnají.


Oblečení vhodné na kojení - tuto část jsem trochu podcenila, takže tři týdny po porodu následoval úprk do nejbližšího nákupního centra, kde jsem během půl hodiny, kterou jsem měla stihla koupit pár věcí na rozepínání. Opravdu, budete potřeboval věci s knoflíčkama ve výstřihu... Dá se to zvládnout i v případě velkého výstřihu, ale pak riskujete, že časem vám z budou tím výstřihem vypadávat prsa i při obyčejné chůzi. 
Kojící podprsenku mám zatím jednu a nějak se s ní nemůžu spřátelit. Na noc používám takové ty "lambády" nebo co to je - vypadá to jako kus látky bez ramínek, nosí se to třeba pod trička s výstřihem na zádech. Akorát z toho taky při předklonu vypadávají prsa, takže na veřejnost je to trochu nevhodné :-)
S tímto souvisí také vložky do podprsenky - koupila jsem si značku babylove z DM, ale není to žádná sláva. Vypadají, jako byste měli pod tričkem strčený puk. Nu což, už je donosím, přece jen je to lepší, než když vám všude teče mlíko...

Jaké nezbytnosti jste po porodu používaly vy? Za jak dlouho jste se vešly do předtěhotenského oblečení?

1 komentář:

  1. Já jsem výběr kojícího oblečení také podcenila. Nevydržela jsem to ale tak dlouho a pár dní po návratu z porodnice jsem si z https://www.happymum.cz/ koupila další kojící podprsenku a trička. Koupě oblečení se vyplatí, protože nejen, že usnadní kojení, ale dá se v pohodě nosit i po kojení.

    OdpovědětVymazat